Πρώτη φορά άκουσα για τις Marsheaux τo 2011. Θα άνοιγαν την μοναδική συναυλία των Thirty Seconds to Mars στην Ελλάδα τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου, στην πλατεία Νερού, στην Αθήνα. Η αλήθεια είναι ότι τότε δεν ασχολήθηκα παραπάνω…
Φέτος το καλοκαίρι ακούγοντας τις νέες κυκλοφορίες για να τις παρουσιάσουμε στο MUSICA RADIO, «έπεσα» ξανά πάνω τους. Τον Ιούνιο οι Marsheaux κυκλοφόρησαν τον νέο τους δίσκο από την Undo Records με τίτλο Ath.Lon και εγώ άκουσα το Like a Movie.. στο repeat!
Ξεκίνησα να ακούω τραγούδια τους και να ενδιαφέρομαι να μάθω όλο και περισσότερα γι΄αυτά τα δύο κορίτσια από την Θεσσαλονίκη – Μαριάνθη Μελίτση και Σοφία Σαριγιαννίδου – που ένωσαν τα ονόματά τους και έφτιαξαν τις Marsheaux το 2003.
Με Electro/Synth Pop ήχο, Συνθεσάιζερ και drummachines, το δίδυμο των Marsheaux γνωρίζει μεγάλη επιτυχία εντός και εκτός συνόρων. Έχουν κυκλοφορήσει 5 Albums για τα οποία έλαβαν εντυπωσιακές κριτικές. Με συναυλίες στο εξωτερικό και την Ελλάδα, έχουν πλέον σταθερό κοινό που τις ακολουθεί.
Μπορείτε να καταλάβετε λοιπόν την χαρά που πήρα όταν δέχθηκαν να μου παραχωρήσουν συνέντευξη.
Κυρίες και Κύριοι οι Marsheaux!
=======================================
►Μένη Νταχμίρη | Που γεννηθήκατε, που μεγαλώσατε και ποιος λόγος ήταν αυτός που σας έφερε κοντά και γνωριστήκατε;
Marsheaux | Η Μαριάνθη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Η Σόφη γεννήθηκε στοSchorndorf της Γερμανίας και έμεινε εκεί μέχρι τα 10, μέχρι που μετακόμισε και αυτή στη Θεσσαλονίκη. Γνωριστήκαμε σε ένα Depeche Mode πάρτι στη Θεσσαλονίκη, μέσω κοινών φίλων. Πιο κοντά όμως ήρθαμε όταν μετακομήσαμε και οι δυο στην Αθήνα το 2000.
► ΜΝ | Ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές και τι ήταν αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε καθαρά με τον Electro / SynthPop ήχο;
Marsheaux | Οι κύριες επιρροές μας είναι οφθαλμοφανείς, αν ακούσεις τη μουσική μας, από Kraftwerk, OMD και Depeche Mode μέχρι Cure και Smiths, που δεν είναι ηλεκτρονικές μπάντες, και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Είμαστε πάντα μεγάλες φαν των Duran Duran (sophie) και The Cure (Marianthi) και μας άρεσε ο ηλεκτρονικός ήχος των νέο ρομαντικών, δεν το σκεφτήκαμε καθόλου για το τι ύφος θα παίζαμε όταν ξεκινήσαμε το γκρουπ.
Ασχοληθήκαμε με τον Electro / SynthPop ήχο, γιατί είναι κατά κύριο λόγο η περισσότερη μουσική που μας αρέσει και ακούμε, ήταν κατά κάποιο τρόπο μονόδρομος. Θα μπορούσαμε να παίζουμε βέβαια και ποπ, όπως των Housemartins και των Primitives από την άλλη, αλλά σίγουρα ποπ θα παίζαμε
► ΜΝ | Είστε και οι δύο μουσικοί, τραγουδάτε, συνθέτετε και οι ικανότητές σας στα synthesizers, που όπως έχετε δηλώσει δεν θα τα αποχωριζόσασταν ποτέ, είναι μαγικές. Σας έχει δημιουργηθεί η ανάγκη να πειραματιστείτε με άλλα είδη μουσικής ή να χρησιμοποιήσετε φυσικά μουσικά όργανα;
Marsheaux | Οι ικανότητες μας στα synthesizers δεν είναι καθόλου μαγικές, όταν ξεκινήσαμε ήμασταν ψιλοάσχετες. Καμία από τις δυο μας δεν είναι μουσικός με την έννοια των θεωρητικών σπουδών σε Ωδείο, τραγουδάμε και παίζουμε τα όργανα μας από ανάγκη, τα αναλογικά συνθεσάϊζερ ήταν η εύκολη λύση, γιατί ακόμα και να μην ξέρεις να παίζεις, καταφέρνεις να κάνεις μουσική… το παλεύουμε και μαθαίνουμε στη πορεία.
Μας αρέσει πολύ να πειραματιζόμαστε, και κάνουμε διάφορες προσπάθειες αλλά συνήθως μένουν μεταξύ μας. Έχουμε βάλει κατα καιρους κάποια φυσικά όργανα σε κάποια κομμάτια, αλλά όχι τίποτα δραστικό. Φυσικά και θα μας άρεσε να πειραματιστούμε και σε live με φυσικά όργανα. Βέβαια άλλοι θα τα παίζουν, αλλά εμείς μπορούμε να συντονίσουμε άριστα την όλη κατάσταση. Μάλλον θα συμμετέχουμε και εμείς με κανένα theremin (γέλια). Ίσως να κάνουμε και ένα side project για να πειραματιστούμε πιο χαλαρά με άλλους ήχους.
► ΜΝ | Εξ αρχής χρησιμοποιήσατε αγγλικό στίχο στα τραγούδια σας. Αυτό έγινε γιατί σας εξέφραζε περισσότερο ή γιατί είχατε στόχο την ηλεκτρονική μουσική σκηνή εκτός Ελλάδος;
Marsheaux | Είχαμε από την αρχή σκοπό να προσανατολιστούμε στο εξωτερικό, όποτε ο αγγλικός στίχος ήταν μονόδρομος. Σίγουρα στα ελληνικά θα μπορούσαμε να εκφραστούμε καλύτερα, αλλά επιλέξαμε συνειδητά τον αγγλικό στίχο, γιατί θέλαμε η μουσική μας να απευθύνεται σε όλο τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι χρησιμοποιώντας τον αγγλικό στίχο επικοινωνούμε καλύτερα και είναι πιο άμεση η σύνδεση με όλο τον κόσμο.
► ΜΝ | Κάνατε το ντεμπούτο σας το 2003 με την διασκευή του Popcorn του Gershon Kingsley. Από τότε έως και σήμερα εκτός από την δική σας μουσική, κάνατε πολλά remixes, διασκευάσατε ολόκληρο τoA Broken Frame των Depeche Mode αλλά και Whenin Rome, LightningSeeds, Human League, BillyIdol και NewOrder. Καταλαβαίνω ότι λατρεύετε τις διασκευές μέσα από την μέχρι τώρα πορεία σας. Σας εκφράζουν περισσότερο;
Marsheaux | Όχι απόλυτα. Στην αρχή κάναμε αρκετές διασκευές για να μάθουμε να δουλεύουμε, γιατί ήταν πιο εύκολο με έτοιμα τραγούδια, αλλά και για να έχουμε να παίζουμε περισσότερα τραγούδια στα live μας… την περίοδο που δεν είχαμε πολλά τραγούδια. Τώρα κοιτώντας τον κατάλογο μας βλέπουμε ότι έχουμε κάνει πάνω από 10 διασκευές. Δεν θέλαμε να περάσουμε σαν το συγκρότημα που κάνει διασκευές. Το A Broken Frame είναι άλλη ιστορία. Μπορείς να το λάβεις σαν ένα side project των Marsheaux και για αυτό και δεν το υπολογίζουμε σαν το 5ο αλμπουμ μας.
Αλλά όπως και να έχει μας αρέσει πολύ να διασκευάζουμε τραγούδια άλλων. Ακόμα και όταν κάνουμε remix σε άλλον καλλιτέχνη το βλέπουμε περισσότερο σαν διασκευή και φυσικά όταν αγαπάμε κάποια κομμάτια είναι αδύνατο να αντισταθούμε και να μην τα πειράξουμε, να μην βάλουμε το δικό μας χέρι. Είναι για εμάς ένα είδος διασκέδασης στο στούντιο.
► ΜΝ | Έχετε παίξει ζωντανά με τεράστια επιτυχία σε ολόκληρη την Ευρώπη και έχετε κάνει support στους OMD, στην Róisín Murphy, στους 30 Seconds To Mars και τους Client. Τι είναι αυτό που θυμάστε από αυτά τα support αλλά και με ποιον καλλιτέχνη θα θέλατε να βρεθείτε στο ίδιο stage;
Marsheaux | Είναι τόσοι πολλοί οι καλλιτέχνες που μας αρέσουν, που δεν ξέρουμε ποιον να πρωτοδιαλέξουμε για να βρεθούμε στο ίδιο stage. Δύσκολο!
Έχουμε απίστευτες αναμνήσεις από τα live που έχουμε κάνει. Κάτι που δε θα ξεχάσουμε ποτέ, είναι όταν ο Jared Leto, που είναι φαν των Marsheaux και ήταν ο Ίδιος που επέμενε να παίξουμε μαζί του στην Αθήνα, έσκασε μπροστά μας στην τουαλέτα στα παρασκήνια. Είμασταν σίγουρες ότι δεν υπήρχε περίπτωση να τους συναντήσουμε, γιατί ήταν και τεράστιος ο χώρος και τα παρασκήνια, αλλά εκεί που ειμασταν στην τουαλέτα χαλαρές και βαφόμασταν ήρθε και μας χαιρέτησε.
Επίσης δε θα ξεχάσουμε την tour που κάναμε με τις Client στην αρχή της καριέρας μας. Ήταν πολύ φιλικές σχεδόν μητρικές, καθώς μας συμβούλευαν για όλα, από το πώς να αντιμετωπίζουμε το κοινό σε κάθε πόλη, μέχρι και το τι ώρα να φάμε το βραδινό μας. Βλέποντάς τες μάθαμε πως ακόμη κι αν είσαι καλλιτέχνης χρειάζεται να είσαι μεθοδικός, συγκεντρωμένος. Ότι ωραία είναι τα ταξίδια, να γνωρίζεις καινούργιους ανθρώπους, τα πάρτι στα παρασκήνια, αλλά στο τέλος της ημέρας είναι δουλειά και πρέπει να γίνεται σωστά. ΗSarah Blackwood των Client θα μπορούσε να ήταν το τρίτο μέλος των Marsheaux και να τραγουδούσε αυτή αντί για εμάς, είναι σαν αδελφή μας.
Επίσης να πούμε ότι ο John Foxx είναι ο πιο γλυκός άνθρωπος στον κόσμο.
Είναι τόσοι πολλοί οι καλλιτέχνες που μας αρέσουν, που δεν ξέρουμε ποιον να πρωτοδιαλέξουμε για να βρεθούμε στο ίδιο stage. Δύσκολο! Αυτό που μας έρχεται τώρα είναι οι Sparks, για να πούμε κάτι.
► ΜΝ | Η επιτυχία σας εντός και εκτός συνόρων είναι πολύ μεγάλη. Στο εξωτερικό βέβαια έχετε ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία και αναγνωσιμότητα. Γιατί πιστεύετε ότι μπορεί να συμβαίνει αυτό;
Marsheaux | Από την αρχή ξέραμε ότι το είδος της μουσικής μας δεν απευθύνεται παρά σε ελάχιστους ανθρώπους στην Ελλάδα. Ο στόχος μας ήταν και είναι η μουσική μας να είναι διεθνής. Στην Ελλάδα το κοινό που ακούει αυτό το είδος της μουσικής είναι ένας μικρός πυρήνας μετρημενων ατόμων. Στο εξωτερικό είναι πολύ μεγαλύτερος. Το ότι είμαστε 2 κορίτσια βοήθησε πολύ στην επιτυχία του συγκροτήματος.
► ΜΝ | Σίγουρα έχετε διαβάσει και ακούσει πολλές κριτικές. Ποια είναι αυτή που σας ενθουσίασε περισσότερο και ποια αυτή που σας απογοήτευσε και αν φυσικά τις λαμβάνεται υπόψιν.
Marsheaux | Φυσικά και τις λαμβάνουμε υπόψιν, είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να καταλάβεις πως οι άλλοι αντιλαμβάνονται τη μουσική σου.
Πολλές κριτικές μας έχουν ενθουσιάσει, ακόμα και μερικές πολύ κακές, όπως κάποιος που είπε ότι η μουσική μας είναι σαν μουσική, από παιδικό παιχνίδι τύπου Fisher Price. Ο Rusty Egan είχε δηλώσει ότι αν υπήρχαμε το 1983 θα είμαστε οι βασίλισσες στην κορυφή του βουνού μαζί με τη Siouxsie και όταν είχε βγει το Lumineux Noir είχε γραφτεί στον αγγλικό τύπο ότι είναι το καλύτερο ηλεκτρονικό άλμπουμ από την εποχή του Violator τωνDepeche mode, υπερβολικό αλλά είναι ωραίο να το διαβάζεις. Το Classic Pop έβγαλε το A Broken Frame album του μήνα με διθυραμβική κριτική.
Δεν υπάρχει κάποια κριτική που να μας έχει απογοητευσει, απογοητευτικό είναι μάλλον να μην σου κάνουν καν κριτική.
► ΜΝ | Εκτός από τα live που κάνετε ως ντουέτο με τα χαρακτηριστικά synthesizers πάντα μαζί σας, κάνετε και Djset, επίσης με μεγάλη επιτυχία. Τι σας εξιτάρει ή σας ευχαριστεί περισσότερο από τα δύο; Υπάρχει κάτι άλλο που θέλετε να κάνετε και δεν σας έχει δοθεί ακόμα η ευκαιρία;
Marsheaux | Σίγουρα είναι οι ζωντανές εμφανίσεις. Παίζεις τα δικά σου κομμάτια και η επικοινωνία αλλά και η ικανοποίηση ότι ο κόσμος από κάτω τραγουδάει και χορεύει με τα δικά σου τραγούδια είναι τεράστια. Από την άλλη και τα dj set μας αρέσουν, γιατί είσαι πιο χαλαρός και διασκεδάζεις με τις μουσικές που σου αρέσουν και επιλέγεις, αλλά δεν πλησιάζουν με τίποτα στην ευχαρίστηση που σου δίνουν τα lives.
Εχουμε πολλα πραγματα στο μυαλο μας για να κανουμε, αλλα δεν είναι καθόλου ευκολο να υλοποιηθουν.Αυτό που θέλουμε να κάνουμε προς το παρόν είναι να ταξιδέψουμε σε περισσότερα μέρη που δεν έχουμε ξαναπάει. Τώρα με την περιοδεία μας στη Λατινική Αμερική θα ολοκληρωθεί και αυτό
► ΜΝ | Έχετε κυκλοφορήσει 5 albums, τα οποία έλαβαν υπέροχες κριτικές, Τον Ιούνιο του 2016 κυκλοφορήσατε το 6o άλμπουμ σας με τίτλο ATH.LON . Ο τίτλος δηλώνει τις πόλεις που πλέον ζείτε, στην Αθήνα (Σόφη) και στο Λονδίνο (Μαριάνθη). Πείτε μας δυο λόγια για την τελευταία σας δισκογραφική δουλειά καθώς και πόσο δύσκολο είναι να φτιάχνετε μουσική εξ αποστάσεως.
Marsheaux | Τώρα που τελείωσε, μπορούμε να πούμε ότι δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο το φανταζόμασταν. Η γεωγραφία δεν παίζει τελικά καταλυτικό ρόλο για να μην είσαι δημιουργικός. Έτσι κι αλλιώς ο μεγαλύτερος όγκος δουλειάς μας έβγαινε και βγαίνει επικοινωνώντας με ηλεκτρονικά μηνύματα. Πάντα όταν φτάναμε στα τελικά στάδια μπαίναμε στο στούντιο μαζί. Σε αυτή την φάση ίσως ήταν και πιο διασκεδαστικό και πολυεξοδο καθώς πηγαινοερχόμασταν Αθήνα Λονδίνο. Δεν ήταν ευκολο, αλλά ήταν μια διαφορετικη εμπειριά που άφησε τη σφραγιδα της στο αποτέλεσμα.
► ΜΝ | Έχουμε αλλάξει χρονιά και είμαστε στις αρχές του 2017. Έχετε θέσει κάποιους καλλιτεχνικούς στόχους που περιμένετε να πραγματοποιηθούν αυτή την χρονιά; Ετοιμάζετε εμφανίσεις εντός Ελλάδος αλλά και στο εξωτερικό;
Marsheaux | Καλή Χρονιά!! Καλλιτεχνικούς στόχους πάντα έχουμε, και πολλούς μάλιστα, έλπιζουμε να βρούμε το χρόνο και τα μέσα να τους πραγματοποιησουμε σύντομα.
Έχουμε κάποιες εμφανίσεις στο εξωτερικο , αλλά στην Ελλαδα δεν έχουμε κάτι προς το παρόν. Θέλουμε τουλάχιστον το μισό 2017 να το περάσουμε με τις οικογένειες μας, το 2016 ήταν αρκετά πιεστικό για εμάς.
__ Marsheaux info__
► Official Site | ►Facebook | ► SoundCloud